Lionheart-Boxing.dk
Seneste indlæg
  Debat Svar
Bud på aften...
211
2013 - dansk...
4
Bokse tributes
88
Udenlandsk nyt
116
Svenske boksere
21
Hørt på vand...
656
HBO-Showtime
1
Nyt liv i sv...
558
Indvejning
25
Amatør stævn...
275
Seneste kommentar
» Blot til sammenl...
» Ups Nelav sorry ...
» Århus stævnet va...
» 2131 [url]htt...
» Harbo: jeg tænke...
» 1750 [url]http:...
Nyeste artikler
[1]

[0]

[0]

[0]

[0]

Ugens Twitter
Fight-Kalender
<< Juni 2013 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

23.06. Malignaggi vs. Broner på TV3 sport 2 
Besøgende
» Gæster online: 7

» Brugere online: 1
Hr

» Antal brugere: 431
» Nyeste bruger: Engholt
Sociale netværk
Følg os på:
Se indlæg
Lionheart-Boxing.dk » Professionel boksning » Nyheder
 Udskriv debat
Nyt liv i sværvægt
Hr
I disse dage er der voldsomt fokus på udviklingen i supermellemvægt, men i en tid, hvor det er moderne at kritisere sværvægtsklassen, så synes jeg faktisk, at det begynder at tegne spændene for de tunge drenge.

Wladimir Klitschko har i år allerede slået hidtil ubesejrede Ruslan Chagaev i juni. Og han skal efter alt at dømme møde endnu en ubesejret modstander i OL-guldvinderen Alexander Povetkin i efteråret i en match, der har gæret i årevis.

Vitali Klitschko har i år slået, hvad mange regnede for en farlig modstander i Juan Carlos Gomez i maj, og lige nu er det vist 95% sikkert, at han skal møde superhypede David Haye den 12. september.

Eddie Chambers har rejst sig efter nederlaget til Povetkin, og genetableret sig som en værdig udfordrer med sejre over Sam Peter og Alexander Dimitrenko.

Samtidig er der linet op til et par rigtigt interessant udskilningsopgør mellem top contenders her til efteråret:

OL-guldvinder Odlanier Solis (14-0) skal den 15. august ud i sin første rigtige toptest mod Kevin "Kingpin" Johnson (22-0-1), som jeg personligt har lidt fidus til. Det er en super matchning.

Og det ser ud til, at Chris Arreola vs. Oleg Maskaev skal bokses den 3. oktober i USA eller Canada. Den tegner også rigtigt spændende, og kan være en make-or-break for Arreola (og en allersidste chance for Maskaev).

I laget nedenunder begynder det at ligne noget med Denis Boytsov efter sejre i år over Israel Garcia og Taras Bidenko. Vi kommer snart til at se ham i topkampe.

Man behøver måske ikke at hidse sig op over Quezada (27-4) vs. Walker (31-2-1), Whitaker (32-5-1) vs. Batchelder (25-6-1), Oquendo (30-5) vs. Seldon (40-7), Topou (18-0) vs. King (14-17), Rossy (21-2) vs. Drumond (26-1), Minto (33-2) vs. Holmes (31-0-2), McCall (52-9) vs. Lawrence (12-1-2), Pianeta (18-0-1) vs. Skelton (22-3), Samil Sam (31-4) vs. Vidoz (26-6), Tua (49-3) vs. Cameron (23-1). Men det viser dog, at der også er bredde i klassen, og at der bliver lavet hæderlige matchninger på gatekeeper niveau.

Klassen har skæve eksistenser som "Cinderella" Martin Rogan og store Alexander Ustinov og aktive veteraner som Holyfield, Botha og Mercer.

I begynderfeltet har vi Tor Hamer (6-0), Deontay Wilder (6-0), Tyson Fury (6-0), Robert Helenius (8-0), Derek Chisora (10-0), Mariusz Wach (21-0), Grzegorz Kielsa (10-0), Manuel Charr (12-0), Travis Kauffman (17-0), Mike Perez (8-0), Maxim Maslov (9-0), Magomed Abdusalamov (5-0, 5 KOs, alle i 1. omgang) og en masse andre, det ville føre for vidt at liste op her.

Jeg synes altså ikke, at det ser så dårligt ud. Hvis man keder sig over det, er det fordi at man vil kede sig.

Det eneste minus er spillet om WBA-titlen, hvor vi nok skal trækkes med Valuev, Ruiz og Meehan et pænt stykke tid endnu.

Harbo
Jeg har ikke den største fidus til de herre. Sværvægts klassen er ikke så meget i knæ som tidligere men de bokser imponere mig ikke synderligt. De bedste er Klitschko brødrene men de holder jo ikke evigt. Tror stadig vi skal trækkes med en svag vægtklasse en generation endnu. Jeg har ikke opgivet troen på sværvægt da det er min yndlings klasse. Men der er sagt susme mere spændning i de andre vægtklasser. Håber jeg bliver positivt overrasket af de herre
MVH Harbo
Citat
"All boxers dreams of being world champion, I think it would be better if all world champions dreamed about being boxer"

David-Haye
Endelig fik vi en afgørelse på hvem der er WBA mesteren i sværvægt, valget faldt på Valuev og jeg syntes det er helt iorden (ikke fordi jeg mener han er en sand mester, nej aldrig i livet) da Chagaev jo helt imod regleren boksede imod Wladimir Klitschko og tabte den kamp.
Og det er også en glædelig nyhed at David Haye skal bokse imod Valuev om WBA titlen da jeg helt klart mener at han vinder over Valuev i den kamp og bliver WBA mester så vi kan slippe for Valuev, en gang for alle.
Også super fedt at se Vitali Klitschko skal i ringen den 26. september imod Chris Arreola (som indtil nu forsat er ubesejret) og at kampen så skal bokses i USA, Los Angeles (Staples Center) gør bare kampen endnu federe og størreBredt grin
Håber så Wladimir Klitschko (som har de sidste bælter) vælger at bokse imod Eddie Champers og ikke Povetkin den 12. december. Jeg tror dog også at Wlad vælger Champers da HBO vil være intereseret i den kamp og der vil være flere penge i det.
Syntes helt klart at sværvægt har fået nyt liv i sig her i sommerferien og at den er på vej op igen.
Sværvægt er også min favorit vægtklasse og jeg mener helt klart også at det er den bedste i boksning.
Bryant Jennings

David-Haye
Ja så vandt Tyson Fury lige igår på point imod John McDermott og blev ny Brtisk sværvægtsmester. Super godt for ham. hans nye rec hedder så 8(7)-0-0. Idag bokser så gode gamle Monte Barrett alias "Two Gunz" imod Sheldon Hinton. En kamp som jeg håber at Monte Barrett vinder på KO, så han kan få sig lidt oprejsning. En mere spændende kamp som også bokses iaften er den levende legendeJames "Lights Out" Toney imod upåagtede Matthew Greer. James Toney skal forsvare sit WBO NABO bælte som han vandt tilbage i december imod Fres Oquendo. Jeg håber og forventer at Toney laver en KO i denne kamp. James Toney har for nylig udtrykt at han ønsker at møde en af Klitschko brøderne. Det kunne blive en meget interasant kamp og hvis han vinder denne kamp så kan alt ske.
Bryant Jennings

Hr
Jeg ved nu ikke rigtigt med Tyson Furys kamp. Han stjerne falmede faktisk en smule i mine øjne, efter at skulle have dommerhjælp til at hive en tvivlsom sejr hjem.

David-Haye
Tja det kan godt være, men nu er der bebuet en rematch imellem dem, så nu får vi at se.
Dehligt at se at James Lights Out" Toney stadigvæk kan og han udboksede som bekndt Matthew Greer på 2 runder. Nu vil han have Klitschko brøderne.
Nogen der ved om der er hold i rygterne om at hvis Vitali Klitschko forsvrer sit WBC bælte her den 26 september, så vil han i kamp igen den 12 december?
Bryant Jennings

David-Haye
Ja så er det idag nat at den tidligere sværvægts verdensmester i WBC Samuel (Sam) "The Nigerian Nightmare" Peter skal bokse imod Ronald Bellamy. Jeg ser klart at Sam Peter tager denne her kamp uden nogen som helst problemer. Han bør vinde og detgør han også. Før 4. runde er slut er det ovre.
Bryant Jennings

Hr
Sauerland har iøvrigt lige signet en interessant sværvægter: Kubrat Pulev fra Bulgarien. Han debuterer på lørdag i Neubrandenburg.

Pulev er Europamester i +91 kg fra 2008, og VM-bronzevinder i 2005. Ved VM i Milano for et par uger siden tabte han i kvartfinalen til den senere vinder Roberto Cammarelle, med 6-12. Pulev har tidligere slået bl.a. Odlanier Solis.

Rakhim Shakhkiev, OL-vinder i 91 kg, skal debutere for Universum den 10. oktober. Men han skal åbenbart bokse i cruiservægt til at starte med.

Engelske David Price har problemer. Det så lyst ud da han efter OL-bronzen debuterede for Hayemaker Promotions, men David Haye har ikke kunnet skaffe ham flere kampe, og nu leder han efter en ny promoter. Price burde alt andet lige ellers være stærkere end Tyson Fury.

Desværre ser det ud til, at Odlanier Solis ikke skal møde Kevin Johnson alligevel. Den kamp havde jeg ellers set frem til...

David-Haye
Det hele gik sgu lige efter boegn. Samuel Peter vandt på en TKO i anden runde og besejrede dermed Ronald Bellamy. Det er Samuel Peters anden sejr i træk. Godt for ham, håber vi en dag ser ham tilbage i en VM title kamp.
Hvad angår Odlanier Solis-Kevin Johnson kampen så er det en helt speciel grund til at Kevin Johnsons har trukket sig og det er fordi, at hvis Vitali Klitschko vinder imod Chris Arreola, så skal han i ringen igen i år.
Og det bliver netop imod Kevin Johnson siger flere hjemmesider og medier. Spænden og utrolig godt for sværvægts boksning hvis vi fik den kamp at se.
Datoen går på den 12 december. Det var ellers den dato som at Wladimir Klitschko skulle have haft bokset imod Eddie Chambers.
Så skulle det også forlyde at Evander Holyfield endelig skal møde Sammy Retta den 30 october.
Kampen skulle oprindeligt have haft været bokset i juli.
Bryant Jennings

Hr
Det var en mismatch af rang, Sam Peters kamp. Jeg kan godt forstå, at de flyttede den til Mexico. Lad os håbe, at han får en bedre modstander næste gang, for han mener det seriøst. Hvad med en rematch mod James Toney?

Ja, jeg har også set det med, at Vitali måske skal møde Kevin Johnson. Det lyder endda meget plausibelt, at han bruger Wladimirs tv-date i december, og med Arreola i september og Johnson i december kan man ikke ligefrem sige, at Vitali fedter sig til det. Men han skal jo lige slå Arreola, før det kan falde på plads.

Jeg synes nu nok, at det er lidt ærgerligt, at Solis vs. Johnson ikke bliver til noget. Det var en forrygende matchning, der kunne have skabt en seriøs titeludfordrer. Spændende hvem de nu vil sætte Solis op mod?

Holyfield vs. Retta? Det er anden gang, den er udsat, og jeg tror stadig ikke på det. Jeg håber det heller ikke, med al respekt for det gode formål. Hvor skal pengene komme fra?
Redigeret af Hr d. 17-09-2009 21:50

David-Haye
Altså tror mere at grunden til at Vitali evt. gerne vil bokse den 12 december at vil at nu da Wladimir er skadet og ikke selv kan bokse bliver han måske, nærmest nød til det, eller ville det være helt forfærdeligt, Wladimir 1 kamp i år og Vitali kun 2.
Ang. Sam Peter så ser jeg gerne at han møder Povetkin, det kunne være en meget spændende kamp, Povetkin siger at han vil bokse en til kamp før han vil møde Wladimir.
Og nu må vi se hvad der sker med Holyfield-Retta kampen og Solis.
Bryant Jennings

Hr
Desværre er Boswell vs. Ustinov på lørdag aflyst. Ustinov kunne ikke få visum til USA.

David-Haye
Hmm det var sgu da møg nedern man, ærgeligt at den kamp røg så.
Bryant Jennings

Hr
Det er en interessant test, Odlanier Solis får på lørdag, selv om det ikke er helt det samme som den oprindeligt planlagte kamp mod Kevin Johnson.

Fres Oquendos seneste to nederlag er meget tvivlsomme pointsnederlag mod Evander Holyfield og James Toney. Og hans andre tre nederlag er mod Chris Byrd (også et knebent nederlag), David Tua og John Ruiz. Det er altså ikke nobodies, han har tabt til.

Han har slået folk som Bruce Seldon (i juli), Maurice Harris, David Izon og Obed Sullivan. Så jeg tror, at Solis skal dukke op i bedre form end nogen af de kampe, vi senest har set ham i, hvis han ikke skal risikere et nederlagChock

Og så vender Shannon Briggs tilbage den 17. oktober. Han har ikke bokset siden nederlaget til Sultan Ibragimov. Det skal blive interessant at se, om han stadig har noget at byde på i en alder af 37.

Hr
Jeg skrev så for tidligt om Fres Oquendo, for Solis har fået ny modstander igen-igen. Nu skal han møde Monte Barrett, der altså springer ind med få dages varsel.

Med hensyn til Vitali Klitschkos næste modstander, så siger Oleg Maskaevs manager og promoter, at der ikke er forhandlinger om en kamp. Det tyder altså stadig på, at Klitschko møder Kevin Johnson. Maskaevs bagland arbejder på en kamp den 11. december i USA.

Harbo
Synes det er fint at de nye folk kommer til. Ser ikke den store spændning i hvis Maskaev skulle møde Klitschko.
MVH Harbo
Citat
"All boxers dreams of being world champion, I think it would be better if all world champions dreamed about being boxer"

flemkris
Monte Barrett skal Odlanier Solis kunne slå meget overbevisende hvis han skal til tops i sværvægt, i de sidste 10 år har Barrett bokset 20 kampe og af dem har han tabt de 7 og af de sidste 7 kampe har Barrett tabt de 4 så hans storhedstid er forlængst overstået så kan Solis ikke vinde en meget overbevisende sejr her så tror jeg ikke på at han den store fremtid i sværvægtsboksningen, selvom klassen er uhyggelig svag i øjeblikket.

David-Haye
Efter min mening så så vågner sværvægt op fra sin lange vinter hi for alvor i denne måned. Vi starter i denne uge med to meget spændende kampe. Først på fredag hvor den tidligere WBC verdensmester Samuel Peter møder Nagy Aguilera i en IBF eleminator. Kampen bokses i USA (Texas). Nagy Aguilera som er blevet kendt efter sin formidable knock-out på Oleg Maskaev sidste år.
Den anden kamp er så Povetkin som varmer op til sin store VM kamp, møder Javier Mora, en meget overkommelig modstander efter min mening. Men den bliver bokses i Tyskland (Berlin). SpændendeSmil
Bryant Jennings

flemkris
Det bliver 2 neget nemme sejre for Peter og Povetkin, hverken Aguilera eller Mora er noget at samle på.

ChuckYoungblood
Jeg har længe set Povetkin som den største trussel mod Klitchko'errne, så jeg håber han får styr på skader osv snart. Det bliver spændende at se hvor han er nu.

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Ny bruger? Klik her.

Glemt kodeord? Klik her.
Blogs
Harbo
» Opfordring
[1]

Harbo
» December 201...
[0]

Harbo
» November 201...
[2]

Harbo
» Oktober 2012...
[0]

Harbo
» September 20...
[3]

Hr
» Dansk profbo...
[26]

Lillebror
» kampe i tysk...
[16]

Harbo
» Juni 2012 - ...
[0]

Lillebror
» Konkurrence
[6]

Lillebror
» Landsholdet
[0]

Talerør
Log på og skriv en besked

Ulleboy Ulleboy er offline
18-06-2013 21:20
Tror Sauerland skulle have afholdt deres åbne audition i Slovakiet; http://www.snotr..
..rk_bullies
Bredt grin

Big George Big George er offline
16-06-2013 06:06
Juanma er ferdig

16-06-2013 04:47
That was the best Korobov has looked in like... forever. Good KO against a solid guy (Dan Rafael)

Philmmaker Philmmaker er offline
16-06-2013 03:13
Enig med Real Deal. Tusind tak for opdateringerne Hr. - så er man ikke helt nedtrykt over at mangle "den hemmelige kanal".

Real Deal Denmark Real Deal Denmark er offline
15-06-2013 23:54
Glimrende dækning Hr. Og tak for dækning af alle de kampe jeg ikke kunne se på Sport 2.

15-06-2013 18:35
Fejl Ulle !lovlig med profboksing men kun to-minutters omgang

Just Just er offline
15-06-2013 18:04
Nogen steder man kan købe adgang til at se boksningen, udover det måneds abonnement på viaplay?

Ulleboy Ulleboy er offline
15-06-2013 17:13
Jeg kunne se at Wallbergs kamp blev bokset i Stockholm. Jeg troede at Sverige havde forbud mod professionel boksning ligesom Norge?

klaus klaus er offline
15-06-2013 14:22
Frida Wallberg indlagt med hjerneblødning, se evt. KO her: http://ekstrablad.
..012085.ece

m2dk69 m2dk69 er offline
15-06-2013 11:58
Bernard Hopkins næste kamp er aflyst.