Bryant Jennings (nu 13-0) bøllebankede Sergey Liahkovic (nu 25-5) der opgav inden 10. omgang. Det er slet ikke nogen dårlig præstation af Jennings.
Store Mariusz Wach (nu 27-0) stoppede endnu større Tye Fields (nu 49-5) i 6. omgang. På samme stævne vandt Artur Szpilka (nu 10-0) over Terrance Marbra (nu 6-2).
I England vandt en anden 2-meter mand, Richard Towers (nu 13-0) over den amerikanske journeyman Harold Sconiers (nu 18-24-2), der blev stoppet i 5. omgang.
Odlanier Solis' comeback efter knæskaden har været annonceret et par gange, uden at blive til noget. Nu skal han efter planen bokse den 19. maj i Texas.
Er jeg den eneste der synes at sværvægteren Ed Monso er undervurderet?
Han har kun bokset 6 kampe som pro og er en af de få der har slået Konstantin Airich (for knap et år siden), der er nuværende WBO European Heavyweight champion og rangeret nr. 22 på boxrec.com
Det kunne måske være en god idé for Sauerland at signe ham og Bertino så vi kan få noget dansk liv i sværvægt.
Jeg var noget overrasket over hans sejr over Airich, det var en flot præstation (selv om det var over tre omgange). Men jeg så også hans kamp i december, hvor han blev udbokset af Constantin Bejaranu.
Jeg er ikke i tvivl om, at Monso efter danske forhold kunne være en udmærket sværvægter. Han er fysisk bomstærk, han slår hårdt, og han har masser af kamperfaring fra anden kampsport. Men han har også sine boksemæssige begrænsninger, og som 36-årig er omstillingen ikke nem.
Det bliver iøvrigt interessant at se, hvordan Bertino klarer sig i Bigger's Better - samme turneringskoncept, hvor Monso hidtil har gjort sig. Turneringen i Frankrig er iøvrigt superviset af et bokseforbund, i modsætning til i Danmark.
Er jeg den eneste der synes at sværvægteren Ed Monso er undervurderet?
Han har kun bokset 6 kampe som pro og er en af de få der har slået Konstantin Airich (for knap et år siden), der er nuværende WBO European Heavyweight champion og rangeret nr. 22 på boxrec.com
Det kunne måske være en god idé for Sauerland at signe ham og Bertino så vi kan få noget dansk liv i sværvægt.
Forestiller mig mere at Euro Event var det mest oplagte valg for de to. Hvis Sauerland skal til at bruge to timer på fodbold på deres stævner får de jo hurtigt tidsproblemer . Men ville da være meget rart hvis de to også fik lidt tid på tv 3+.
På næste fredag deltager danmarks bedste sværvægter Claus Bertino i Biggers Better som sendes på eurosport. Her kan man stemme på hvem man tror vinder turneringen. http://www.bigger...oxing.com/
Desværre er der ikke mange der tror på den stærke dansker der ligger som den deltager som har fået færrest stemmer. Men en ting er en afstemning på internettet en anden ting er når de står i ringen.
MVH Harbo
Citat
"All boxers dreams of being world champion, I think it would be better if all world champions dreamed about being boxer"
Der er heller ikke mange der tror at Mazikin vinder, og alligevel er jeg nogenlunde sikker på at den ukrainske veteran vinder, det er lige noget for ham med disse 3 omganges kampe og så vidt jeg husker har han allerede vundet en af disse turneringer og det gjorde han ved at vinde de første 2 omgange af sine kampe og så slappe af i 3. omgang og med en vægt på omkring 270-280 pounds er der næppe nogle af disse kampsportskæmpere ( Bertino undtaget ) der kan gøre ham noget.
Jeg har faktisk en god fornemmelse for Bertino i denne dyst. Han er forholdsvist undervurderet og havde haft stor status i Danmark (og muligvis udlandet) hvis han blot var blevet ført ordentlig frem. Mazikin er 37, har 4. knock outs på rekorden og han største sejr 'for nylig' må da have været over Ed Monso i forrige turnering.
Jeg tror på Bertino.
Tyson Fury (nu 18-0) stoppede den nordirske askepotman Martin Rogan (nu 14-3) i 5. omgang. Rogan var nede i 3. omgang, og blev stoppet af et kropslag, men inden da gav han Fury en del problemer.
Fury vejede det letteste, han endnu har gjort i profkarrieren (245 pounds). Desuden overraskede han ved at bokse med højre fod forrest. Det var dog ikke nogen overvældende succes, for han virkede ikke overbevisende, bortset fra ved de to knockdowns.
I Miami vandt Bermane Stiverne (nu 22-1-1) en pligtsejr, uden at imponerede, da han vandt med 2 x 79-73 og og 77-75 over Willie Herring (nu 13-11-3).
Vyacheslav Glazkov (11-0) møder Gbenga Oloukun (19-7) den 1. maj i Moskva. Det er en kamp mellem to tidligere OL-boksere: Glazkov vandt bronze i 2008, Oloukun deltog i 2004.
Den tidligere Sauerland-sværvægter Francesco Pianeta, der nu bokser for Ulf Steiforth, skal møde veteranen Francois Botha den 16. maj i Frankfurt an der Oder.